LXI Consortium kiest GlobalSign als zijn voorkeursaanbieder van apparaat-ID om alle LXI-compatibele apparaten te beveiligen

17 June 2019

Internationale groep voor test- en meetstandaarden integreert het PKI-gebaseerde IoT Device Identity Platform als een integraal onderdeel van zijn beveiligingsprotocol

BOSTON (Verenigde Staten), 17 juni 2019 -- GMO GlobalSign (www.globalsign.com), een wereldwijde certificeringsinstantie en toonaangevende leverancier van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het internet der dingen (Internet of Things - IoT), heeft vandaag aangekondigd dat het door het LXI (LAN eXtensions for Instruments - LAN-uitbreidingen voor instrumenten) Consortium is aangesteld als een erkende beveiligingsleverancier. LXI Consortium is een open, toegankelijke standaard gebaseerd op het ethernet die specificaties en oplossingen identificeert met betrekking tot de functionele test-, meet- en gegevensacquisitie-industrieën. LXI is de standaard voor LAN-uitgeruste instrumenten die helpt de tijd te verminderen die nodig is om testsystemen op te zetten, te configureren en te debuggen.

LXI-leden - meer dan 45 internationale bedrijven - produceren uiterst nauwkeurige test- en meetinstrumenten die verbinding maken met industriële netwerken en internet cloud-providers. De beveiliging van deze apparaten en communicatie voor LXI-systemen is een permanente prioriteit van de organisatie, die vertrouwt op de expertise van GlobalSign om beveiligingsprotocollen te ontwikkelen op basis van de vertrouwelijkheid van gegevens tijdens de overdracht, de integriteit van die gegevens en de authenticiteit van de verzender en de ontvanger van de gegevens, waarbij gebruik wordt gemaakt van een sterke, unieke apparaat-ID.

“Als een standaardorganisatie was het selecteren van de juiste beveiligingsoplossing van cruciaal belang om onze aanhoudende reputatie van uitmuntendheid en betrouwbaarheid te behouden,” aldus Steve Schink, voorzitter van het LXI Consortium. “GlobalSign heeft nauw samengewerkt met onze beveiligingswerkgroep om onze uitdagingen te identificeren, oplossingen voor te stellen en vervolgens onze visie te implementeren op een manier die werkt voor en bescherming biedt aan ons LXI-lidmaatschap en klanten.”

GlobalSign beschermt het gecertificeerde apparatuur en webservers voor apparatuur van LXI-leden, van de productievloer tot de levering aan de eindgebruiker. Dit wordt bereikt door middel van een systeem voor de levering en het beheer van de apparaat-ID, ontwikkeld op het GlobalSign IoT Identity Platform in samenwerking met beame.io die het beveiligingsraamwerk en de authenticatiediensten levert.

LXI-leden maken voor de productie van hun instrumentenapparatuur gebruik van eigen en/of externe diensten voor de productie van elektronica. Unieke initiële apparaat-identiteiten (IDevID's) voor elk vervaardigd instrument stellen LXI-leden in staat om elke eenheid te verifiëren en ongeldige apparaten te weigeren met nauwkeurige verantwoording. 'Online Certificate Status Protocol'-revocatiediensten (OCSP) stellen LXI in staat om specifieke apparaten ongeldig te maken in het geval van verloren of gestolen apparatuur.

Over het IoT Identity Platform

Het allernieuwste IoT Identity Platform van GlobalSign biedt een uitzonderlijke beveiliging van de apparaat-ID. Het is flexibel en schaalbaar genoeg om miljarden identiteiten voor IoT-apparaten van alle soorten uit te geven en te beheren en kan eenvoudig worden geïntegreerd met ontwikkelaarsvriendelijke RESTful API's. Door PKI als belangrijkste identiteitsmechanisme te gebruiken, kan het IoT Identity Platform de verschillende beveiligingstoepassingen van IoT bedienen in alle sectoren, waaronder productie, landbouw, slimme netwerken, betalingen, IoT-portalen, gezondheidszorg, andere industriële ecosystemen en meer.

Het platform ondersteunt de volledige levenscyclus van de apparaten, van de eerste levering van certificaten (zowel nieuwe geboorteakten tijdens de productie als lokale, in onbruik geraakte identiteitscertificaten) tot het beheer van de levenscyclus van de certificaten en de uiteindelijke uitdoving ervan, met inbegrip van buitengebruikstelling of overdracht van het eigendom. Door elk apparaat of eindpunt een unieke identiteit te geven, kunnen ze worden geverifieerd wanneer ze online komen en kunnen vervolgens gedurende hun hele leven hun integriteit bewijzen en veilig communiceren met andere apparaten, diensten en gebruikers.

“De samenwerking met het LXI Consortium en hun beveiligingswerkgroep om hun beveiligingsprotocol te definiëren en de LAN-communicatie-integriteit van de producten van hun leden te beschermen, was lonend,” aldus Nisarg Desai, Director of Product Management, IoT, GlobalSign. “De leden erkennen de waarde van beveiliging voor gevoelige industriële IoT-omgevingen en door dit beveiligingsprotocol te ontwikkelen, beschermen ze hun wereldwijde lidmaatschap tegen talloze potentiële inbreuken. Ze zijn een lichtend voorbeeld dat het concept van doordachte beveiliging echt werkt.”

Over LXI en het LXI Consortium
Het LXI Consortium (www.lxistandard.org) is een normbepalende organisatie in de test- en meetindustrie die de open LXI-standaard ontwikkelt, onderhoudt en promoot. LXI is de robuuste systeemruggengraat voor vandaag en morgen en laat u eenvoudig het systeem aansluiten dat u nodig hebt: groot of klein, lokaal of op afstand. Duizenden instrumenten zijn met succes getest op LXI-conformiteit en elk van deze laat u de verbinding gebruiken die u al kent.

Met meer dan 50 van de top test- en meetbedrijven (T&M) die deze technologie sponsoren en ontwikkelen en meer dan 4000 producten in meer dan 330 verschillende productfamilies is LXI (LAN eXtensions for Instrumentation) de huidige en toekomstige standaard voor T&M. LXI heeft de snelste groei doorgemaakt van nieuwe producten van elke standaard in de geschiedenis van de T&M industrie. LXI-groeigrafieken bekijken.

Over beame.io
Beame.io heeft zijn hoofdkantoor in Florida en kantoren in Tel Aviv en is een leverancier van op blockchain gebaseerde, geavanceerde cryptografische identiteitsoplossingen die kunnen worden gebruikt voor het internet der dingen (IoT) en voor algemene identiteits- en toegangstoepassingen in verschillende industrieën. Alle softwarecode die nodig is om de beame.io-crypto-ID te beheren is beschikbaar als opensource. Ga voor meer informatie naar https://www.beame.io

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelaties
E-mail: amy.krigman@globalsign.com