GlobalSign viert 25-jarig bestaan met uitgebreide aanwezigheid in Zuid-Amerika, IoT-partnerschappen, groei van producten en expansie

07 December 2021

BOSTON, Mass., 7 december 2021  GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale ondertekening, identiteiten en beveiliging voor het IoT, maakte vandaag de topprestaties van het bedrijf in 2021 bekend. Van een nieuwe start in Zuid-Amerika tot belangrijke partnerschappen en integraties, samen met organische groei van belangrijke producten, had GlobalSign opnieuw een jaar van expansie in belangrijke segmenten.

Kantoor in Brazilië: GlobalSign heeft aangekondigd dat het de eerste internationale CA is die een full-service kantoor in Brazilië vestigt. De nieuwe vestiging van GlobalSign in Belo Horizonte is het 10e kantoor van het bedrijf. De nieuwe locatie zal GlobalSign in staat stellen volledige ondersteuning te bieden voor oplossingen voor de automatisering van certificaten, digitale handtekeningen, SSL en alle oplossingen met betrekking tot Public Key Infrastructure (PKI) en het beheer van de levenscyclus van certificaten, allemaal vereisten voor de regelgeving van de Braziliaanse overheid.

IoT: GlobalSign en IoT-integrator Eurotech hebben een partnerschap aangekondigd om sterke verifieerbare apparaatidentiteiten en bewijs van integriteit te integreren op een zo vroeg mogelijk punt in de industriële IoT-toeleveringsketen. De twee organisaties werken ook samen met Infineon en Microsoft in een groter partnerschap – dat ook dit jaar werd aangekondigd – voor een “chain of trust”-beveiligingsoplossing voor IoT-apparaatidentiteiten. Dit vermindert drastisch de complexiteit van het inbedden van sterke certificaatidentiteiten in met de cloud verbonden apparaatarchitecturen, en levert een blauwdruk voor het beheer van op standaarden gebaseerde digitale identiteiten gedurende de levenscyclus van een apparaat. GlobalSign werd ook door The Channel Company uitgeroepen tot 2021 Internet of Things (IoT) 50 list vendor

QTSP-erkenning: GlobalSign heeft aangekondigd dat het 's werelds eerste erkende certificeringsinstantie is voor de uitgifte van gekwalificeerde digitale certificaten voor de toepassing van gekwalificeerde elektronische handtekeningen en zegels op documenten, met inbegrip van gereglementeerde industrieën, onder de Britse eIDAS-wetgeving. Post-Brexit kunnen QTSP’s in het Verenigd Koninkrijk alleen gekwalificeerde vertrouwensdiensten verlenen in overeenstemming met de Britse eIDAS-regelgeving als zij op de vertrouwenslijst van de Information Commissioner’s Office staan.

Producten: 2021 bleek opnieuw een zeer sterk jaar te zijn voor 's werelds toonaangevende product voor digitale handtekeningen, de Digital Signing Service (DSS) van GlobalSign. In 2021 werd DSS gebruikt voor meer dan 19 miljoen handtekeningen en 18 miljoen tijdstempels.

GlobalSign lanceerde ook een nieuwe workflowoplossing voor digitale ondertekening die wereldwijd beschikbaar is, GMO Sign. De cloudgebaseerde workflow maakt veilige en vereenvoudigde end-to-end ondertekening, beheer, goedkeuringsworkflows en opslag van documenten mogelijk – en dat alles tegen een concurrerende prijs. Nog beter is dat gebruikers in elke organisatie via DSS zowel elektronische als digitale handtekeningen kunnen gebruiken om documenten te ondertekenen via een veilig, gebruiksvriendelijk platform.

Daarnaast onthulde GlobalSign de nieuwste versie van zijn PKI-automatiseringsoplossing, Auto Enrollment Gateway (AEG). AEG 6.4 stelt gebruikers in staat PKI te automatiseren voor de meeste eindpunten in hun netwerk. Dit wordt mogelijk gemaakt door de volgende generatie cross-platform enrollment agents van GlobalSign, de eerste CA ter wereld die dit aanbiedt. De inschrijvingsagent wordt naadloos geïnstalleerd op elk apparaat of elke server voor Windows-, Mac OS- en Linux-besturingssystemen en -platforms. AEG 6.4 bevat ook ACME V2-ondersteuning voor verbeterde interactie met Linux.

DevOps-integratie: DevOps-professionals die HashiCorp Vault gebruiken, hebben nu toegang tot het PKI-platform van GlobalSign, Atlas. Eenmaal in de Atlas-omgeving kunnen gebruikers van HashiCorp Vault op veilige wijze diverse certificaten aanvragen. De integratie van GlobalSign en HashiCorp Vault biedt DevOps-professionals een naadloze oplossing voor de inschrijving, uitgifte, notering en intrekking van een breed scala aan certificaten, uitgegeven door de Atlas Public en Private CA

25e verjaardag: GlobalSign vierde zijn 25-jarig bestaan in de beveiligingsindustrie en is daarmee 's werelds langst opererende CA. Het bedrijf is uitgegroeid van slechts een paar werknemers in 1996 tot een van de grootste CA's in de wereld. Vandaag de dag heeft GlobalSign tien kantoren wereldwijd en werken er meer dan 550 professionals uit meer dan een dozijn landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten.

Resultaten van het PKI-onderzoek:  GlobalSign maakte ook de resultaten bekend van zijn PKI-enquête voor 2021. Uit het onderzoek onder meer dan 300 IT-professionals in de VS en het Verenigd Koninkrijk bleek dat de automatisering van certificaten nog steeds achterblijft in de adoptie en dat er grote verwarring bestaat over elektronische versus digitale handtekeningen. Het PKI-onderzoek van 2021 onderstreepte ook hoe moeilijk het beheer van digitale certificaten kan zijn, vooral wanneer het gaat om vervaldatums en verlengingen.

“Het is een wervelend jaar geweest en we zijn blij dat we het zo goed kunnen afsluiten”, aldus Lila Kee, General Manager van Noord- en Zuid-Amerika en Chief Product Officer voor GlobalSign. “We zijn blij met de vooruitgang die we hebben geboekt en zijn bijzonder verheugd over de recente oprichting van ons nieuwe kantoor in Brazilië. 2022 wordt ongetwijfeld weer een zeer actief jaar en we kijken uit naar de vele kansen die dat ongetwijfeld zal bieden.”

Als een van de meest diepgewortelde certificeringsinstanties ter wereld is GlobalSign de grootste leverancier van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-innovators wereldwijd hun online communicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten kunnen beheren en authenticatie en encryptie kunnen automatiseren. Zijn hoogwaardige PKI- en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het IoT. GMO GlobalSign is een dochteronderneming van het in Japan gevestigde GMO GlobalSign Holdings K.K en GMO Internet Group en heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Verdere informatie vindt u op https://www.globalsign.com/nl-nl

Contact mediarelaties

Telefoon: 603-570-7060