Eurotech werkt samen met Infineon Technologies, Microsoft en GlobalSign aan 'chain of trust'-beveiligingsoplossing voor de identiteiten van IoT-apparaten

13 April 2021

Eurotech, Infineon, Microsoft Azure en GlobalSign bundelen krachten voor zero touch 'chip-to-cloud’ provisioning voor IoT

Amaro (Italië), 13 april 2021 - Eurotech, een bedrijf dat hardware- en softwareoplossingen ontwerpt, ontwikkelt en implementeert voor The Edge en het Internet of Things (IoT), heeft de krachten gebundeld met Infineon, Microsoft en GlobalSign om de grootschalige, veilige uitrol van verbonden apparaten te vereenvoudigen. Deze samenwerking biedt zekerheid door de beveiligde identiteitsketen van apparaten uit te breiden van de edge tot de cloud.

De oplossing bouwt voort op industriestandaarden en begint de chain of trust bij Infineons OPTIGA™ TPM (Trusted Platform Module) die in alle Eurotech IoT Edge-gateways is geïnstalleerd. Als platformfabrikant breidt Eurotech dit ‘vertrouwen’ uit naar een veilige Initial Device Identifier, een op een IEEE 802.1AR-certificaat gebaseerde identiteit die cryptografisch is gebonden en uniek aan het apparaat wordt toegewezen. Deze identiteit bevestigt de integriteit van de toeleveringsketen van het platform en biedt de noodzakelijke basis voor zero touch onboarding. Als onderdeel van deze samenwerking heeft Eurotech samengewerkt met GlobalSign, de toonaangevende autoriteit op het gebied van beveiligingscertificaten, en Microsoft, met zijn Azure IoT Identity Service, om de chain of trust verder uit te breiden naar cloud-connectiviteit. Dit wordt bereikt door de inschrijving van aanvullende lokale certificaten die de eigendom van het apparaat aan een klant bevestigen en die deze identiteiten gebruiken voor de automatische provisioning van Azure IoT Heb operationele identiteiten door de Azure Device Provisioning service.

De oplossing vermindert drastisch de complexiteit van het insluiten van sterke certificaatidentiteiten in met de cloud verbonden apparatuurarchitecturen. Ze biedt een blauwdruk voor het beheer van op standaarden gebaseerde digitale identiteiten gedurende de levenscyclus van het apparaat, van de productie, de provisioning en het onderhoud tot de buitengebruikstelling.

Marco Carrer, CTO bij Eurotech, zegt hierover: “We zijn erg trots op het partnerschap met industrieleiders Infineon, GlobalSign en Microsoft om de barrières voor de adoptie van best practices voor hardware-verankerde identiteiten van digitale apparaten te verlagen. Dit partnerschap weerspiegelt de toewijding van Eurotech aan cybersecurity en de ondersteuning van haar klanten om de complexiteit en het beheer van apparaten te verminderen.”

"IoT verandert de manier waarop bedrijven denken en werken, waardoor ze bestaande processen kunnen optimaliseren en de deur kunnen openen voor nieuwe bedrijfsmodellen en inkomstenstromen", zegt Sam George, corporate vice president, Azure IoT bij Microsoft Corp. "Het stroomlijnen van het proces om een vertrouwensketen te creëren, vermindert het risico op manipulatie van de toeleveringsketen en aanvallen op apparaten die voortkomen uit gecompromitteerde apparaatidentiteiten. Door deze risico's te helpen beperken, stellen we organisaties in staat om duurzamere en veerkrachtigere IoT-oplossingen te bouwen - om te innoveren op een fundament van vertrouwen."

"Beveiliging blijft de belangrijkste voorwaarde voor de invoering van clouddiensten. Het noodzakelijke beschermingsniveau kan alleen worden bereikt door softwarebeveiligingsmechanismen te combineren met robuuste hardwaregebaseerde beveiligingsmogelijkheden op basis van wereldwijd aanvaarde industriële en IT-beveiligingsnormen. Een chain of trust van de node naar de cloud met behulp van hardware-gebaseerde beveiligingsankers maakt het mogelijk om elk IoT- en Edge-apparaat veilig te identificeren, om gevoelige gegevens te beschermen, evenals de integriteit van de Cloud", zegt Juergen Rebel, Vice President & General Manager Embedded Security bij Infineon Technologies.

“Veilige, zero touch onboarding van IoT-apparaten naar de cloud is een belangrijke oplossing die onmiddellijke waarde realiseert door zijn veiligheid en efficiëntie”, aldus Lancen LaChance, VP of IoT bij GlobalSign. Het is een solide blauwdruk die de bredere IoT-sector ten goede komt door een beproefde oplossing op basis van best practices te bieden voor een veelvoorkomende uitdaging op het gebied van IoT-apparaatidentiteitsbeheer. Onze samenwerking met gerenommeerde experts Infineon, Eurotech en Microsoft Azure heeft de hele IoT-industrie in staat gesteld een veilige sprong voorwaarts te maken.”

De oplossing wordt gelanceerd op de Hannover Messe 2021 en zal in het vierde kwartaal van 2021 beschikbaar zijn. Neem deel aan het webinar op 13 april om 8:00 uur PDT | 11:00 uur EDT | 17:00 uur CEST. Registreer hier.

Over Eurotech

Eurotech (ETH:IM) is een multinational die oplossingen voor Edge Computers en het Internet of Things (IoT) ontwerpt, ontwikkelt en levert – compleet met services, software en hardware – aan systeemintegrators en bedrijven. Door Eurotech-oplossingen te implementeren hebben klanten toegang tot IoT-bouwstenen en softwareplatforms, tot Edge Gateway om asset monitoring mogelijk te maken en tot High Performance Edge Computers (HHEC), die ook ontworpen zijn voor AI-toepassingen (Artificial Intelligence). Om steeds completere oplossingen te kunnen aanbieden, heeft Eurotech samenwerkingsverbanden met toonaangevende bedrijven in hun vakgebied geactiveerd, waardoor een mondiaal ecosysteem is ontstaan dat het mogelijk maakt om 'best in class' oplossingen te creëren voor het Industrial Internet of Things. Meer informatie

CONTACTEN

Eurotech Corporate Communication