GlobalSign onthult volgende generatie PKI-platform, ‘Atlas’, om gecompliceerd PKI-beheer van overbelaste IT- en beveiligingsteams in ondernemingen te vergemakkelijken

19 May 2020

Atlas is betrouwbaar, schaalbaar en flexibel, en draagt het gewicht van PKI door ondernemingen in staat te stellen zich te concentreren op hun kerncompetenties

Leuven, 19 mei 2020 -- GMO GlobalSign (www.globalsign.nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het Internet of Things (IoT), kondigde vandaag de lancering aan van zijn nieuwe, geautomatiseerde PKI-platform (Public Key Infrastructure), Atlas. In de toekomst zal Atlas het platform zijn voor alle GlobalSign-oplossingen, waardoor het de last van alle PKI-initiatieven voor klanten kan ‘dragen’. Bestaande GlobalSign-oplossingen zullen de komende maanden en in de loop van volgend jaar geleidelijk aan Atlas worden toegevoegd. De eerste die wordt geïmplementeerd is GlobalSigns Automated Enrollment Gateway (AEG), die klanten in staat stelt om snel en geautomatiseerd identiteiten aan te bieden en te beheren. AEG maakt gebruik van de nieuwe Atlas-engine door IT-beheerders in staat te stellen eenvoudig certificaten uit te rollen naar nieuwe eindpunten of certificaten uit te wisselen op bestaande eindpunten met slechts enkele muisklikken. Bovendien is de rapportering vereenvoudigd en worden geavanceerde meldingen verstrekt om onderbrekingen en het onverwacht verlopen van certificaten te voorkomen.

De ontwikkeling van Atlas werd sterk beïnvloed door verschillende lange termijn trends in het bedrijfsleven die voor ondernemingen wereldwijd een uitdaging vormen: een wereldwijd gebrek aan ervaren cybersecurity-professionals en altijd belaste IT- en beveiligingsteams. Bovendien is PKI-technologie weliswaar uiterst krachtig en maakt het betrouwbare communicatie mogelijk, maar voor de juiste uitvoering ervan is veel meer nodig dan alleen de mogelijkheid om certificaten uit te geven – het vergt aanzienlijke investeringen in personeel, hardware, software en flexibele cryptografische standaarden. Voeg daarbij de miljoenen nieuwe identiteiten om te beheren en meer contactpunten, waardoor het beheer ingewikkelder wordt en de middelen die nodig zijn om toezicht te houden op het geheel ook evenredig toenemen.Sanmina ontwerpt, produceert en herstelt enkele van de meest complexe en innovatieve optische, elektronische en mechanische producten ter wereld en levert end-to-end ontwerp-, productie- en logistieke oplossingen aan Original Equipment Manufacturers (OEM's).

Vanuit dit oogpunt heeft GlobalSign Atlas ontwikkeld om IT-teams van ondernemingen in staat te stellen een breed scala aan identiteiten – persoonlijk, IoT en mobiele apparaten, en servers – te automatiseren, te beheren en te authenticeren zonder zich zorgen te hoeven maken over complexe taken, waaronder sleutelbeheer, integratie van mappen en ondersteuning van meerdere protocollen die nodig zijn om een breed scala aan eindpunten te dekken. Dankzij deze aanpak heeft GlobalSign niet alleen de lat op het gebied van identiteitsbeheer hoger gelegd, maar ook het vermogen van bedrijven aanzienlijk vergroot om tijd en middelen te herverdelen en tegelijkertijd hun veiligheidshouding te verbeteren.

“We zijn verheugd om Atlas te kunnen voorstellen. Het is de flexibele oplossing waar we naartoe hebben gewerkt om ons groeiende wereldwijde klantenbestand beter te kunnen bedienen", zegt Lila Kee, General Manager, Americas, GlobalSign. “Zonder flexibele en schaalbare tools die gemakkelijk te gebruiken zijn, blijven organisaties proberen hun eigen private certificeringsinstantie op te zetten en te beheren – meestal een Microsoft CA. Deze moeten ze handmatig installeren en beheren via verouderde methodes, waarbij de valkuilen van wanbeheer talrijker en uiteindelijk schadelijker zijn. De lancering van Atlas vandaag vereenvoudigt en automatiseert het hele proces van PKI- en certificaatbeheer. Het is echt een sprong voorwaarts voor GlobalSign en de identiteitsindustrie, en zal een enorme stimulans zijn voor onze klanten.”

De voordelen van ATLAS:

• De kernfuncties van complexe beveiligingsimplementatie uitbesteden aan een betrouwbare partner
  • Kostenbesparingen verhogen door de behoefte aan menselijk kapitaal van een onderneming te verminderen
  • Terugverdienen van verloren gegane inkomsten uit downtime en uitval
  • Vermijden van boetes voor compliance en kosten in verband met herstelmaatregelen op basis van overtredingen

AEG-upgrades, inclusief ACME V2-ondersteuning:

In samenhang met de lancering van Atlas kondigt GlobalSign ook belangrijke upgrades van AEG aan. De belangrijkste kenmerken van GlobalSigns AEG 6.3 zijn:

• Bijgewerkte gebruikersinterface die de navigatie, de configuratie en het beheer stroomlijnt
  • Certificaatuitgifte en statusrapporten
  • ACME V2-ondersteuning voor een betere interactie met Linux
  • Mogelijkheid om bijna elk type certificaat uit te geven voor de meeste eindpunten
  • Verbeterde uitgifte, waardoor openbare certificaten beter kunnen worden gevalideerd
  • Selfservice sleutelherstel
  • Betere ondersteuning van Microsoft Intune (SCEP)
  • Ondersteuning voor DevOps

Kee voegt eraan toe: “We zijn ook zeer verheugd om de upgrades van AEG te onthullen, die bijzonder goed schaalbaar zijn voor organisaties van verschillende grootte. AEG in Atlas is eenvoudiger in te stellen dan minder robuuste tools, biedt een volledig scala aan automatiserings- en beheersfuncties, heeft een concurrerende prijs en is eenvoudig genoeg om te beheren, waardoor het de werkdruk wegneemt en de complexiteit voor overbelaste IT- en beveiligingsteams vermindert.”

Meer informatie over Atlas en AEG 6.3 vindt u op link https://www.globalsign.com/nl-nl/atlas and ​​​​​​https://www.globalsign.com/nl-nl/auto-enrollment-gateway.

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelaties
E-mail: amy.krigman@globalsign.com