Toonaangevende certificeringsinstantie sluit opnieuw een succesvol jaar van groei af

06 December 2022

GlobalSign sluit 2022 af met aanhoudend succes op het gebied van digitale handtekeningen, IoT-herkenning en meer activiteit voor serviceproviders

BOSTON, Mass., 6 December 2022GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl/), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale ondertekening, identiteiten en beveiliging voor het IoT, kondigde vandaag de topprestaties van het bedrijf in 2022 aan.

Onderscheidingen: Frost & Sullivan kende GlobalSign de 2022 Competitive Strategy Leadership Award toe voor het inzetten van een breed scala aan PKI-beveiligingstechnologieën (Public Key Infrastructure) en digitaal identiteitsbeheer. Daarnaast werd GlobalSign door ABI Research uitgeroepen tot IoT Device Identity Management Market Leader, en werd Edge Enroll genoemd als een van de beste tools voor het beheer van de identiteit van IoT-apparaten.

IoT-aansluiting: GlobalSign is toegetreden tot de Connectivity Standards Alliance als Adopter Member. Door zich bij dit initiatief aan te sluiten, stelt GlobalSign leden zoals Original Equipment Manufacturers in staat de beveiliging van hun apparaten te verbeteren door digitale certificaten met PKI (Public Key Infrastructure) te implementeren, een technologie die uitstekend geschikt is voor de beveiliging van het IoT. Uiteindelijk zal dat leiden tot een veiligere IoT-omgeving, waardoor cybercriminelen minder mogelijkheden hebben om apparaten te hacken.

Groei van digitale handtekeningen en tijdstempels: Net als in de afgelopen twee jaar blijven de activiteiten van GlobalSign op het gebied van digitale handtekeningen en tijdstempels zich snel uitbreiden. Tegen eind 2022 verwachten we dat onze klanten onze Digital Signing Service voor meer dan 30 miljoen handtekeningen zullen hebben gebruikt en bijna 30 miljoen tijdstempels zullen hebben toegepast.

Serviceproviders: De partneractiviteit van GlobalSign voor serviceproviders is in 2022 aanzienlijk toegenomen. Onze servicepartners lieten zien hoezeer ze de producten en oplossingen van GlobalSign waarderen door aan te bieden hun succesverhalen te delen. Hiertoe behoren aanbieder van beveiligde e-mailgateways NetatWork, aanbieder van digitale verkoopruimten GetAccept, de maritieme softwaregigant PDMS en aanbieder van digitale handtekeningen Signority.

Groei in LATAM: Eveneens in 2022 kondigden we aan dat onze certificaten voor digitale handtekeningen en tijdstempels nu onder de accreditatie in Peru vallen, die via onze lokale partner Digilink is gerealiseerd. GlobalSign is dit jaar ook gecertificeerd in Guatemala. In Brazilië kende ons nieuwe kantoor – het eerste in zijn soort voor een grote certificeringsinstantie - een uiterst succesvol eerste jaar, met onder meer de erkenning als “Great Place to Work”

E-mailbeveiliging: In mei kondigde het bedrijf de nieuwste versie aan van ons PKI-beheerplatform, Auto Enrollment Gateway (AEG). AEG 7.5 doorbreekt de barrière die veel organisaties ervan weerhoudt zich te beschermen tegen gevaarlijke cyberaanvallen zoals spear phishing en CEO-fraude. Als onderdeel van deze upgrade introduceerde GlobalSign een nieuwe functie, Ready S/MIME™, die de stille installatie van S/MIME-certificaten (Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions) een stap verder brengt door automatisch certificaten te configureren in Outlook voor Windows. De verbeterde mogelijkheden worden mogelijk gemaakt door de cross-platform agent (XPA) van GlobalSign, die beleidsregels instelt en automatisch certificaten inschrijft, toewijst en installeert – en zo identiteit verschaft voor de overvloed aan apparaten van een organisatie.

Crown Commercial Services: GlobalSign werd opgenomen als leverancier van PKI-softwareoplossingen in het G-Cloud framework. Hierdoor kan GlobalSign oplossingen bieden aan meer bedrijven in de publieke sector in het Verenigd Koninkrijk. Het G-Cloud framework van de overheid wordt beheerd en onderhouden door de Crown Commercial Service (CCS), die samenwerkt met zowel departementen als organisaties in de hele publieke sector om ervoor te zorgen dat uit elke commerciële relatie maximale waarde wordt gehaald en om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

“Als ik terugkijk op dit jaar ben ik bijzonder dankbaar voor de lofbetuigingen die we ontvingen van analisten uit de sector, de toegenomen activiteit van ons serviceproviderprogramma, onze uitbreidingen naar nieuwe gebieden met IoT, de nieuwe stappen die we zetten in het Verenigd Koninkrijk en de aanhoudende groei in Latijns-Amerika”, aldus Lila Kee, General Manager of the Americas en Chief Product Officer voor GlobalSign. “We hebben veel spannende ontwikkelingen gepland voor 2023 terwijl we ons aanbod op de identiteitsmarkt blijven ontwikkelen.”

Als een van de meest diepgewortelde certificeringsinstanties ter wereld is GlobalSign de grootste leverancier van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-innovators wereldwijd hun online communicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten kunnen beheren en authenticatie en encryptie kunnen automatiseren. Zijn hoogwaardige PKI- en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het IoT. GMO GlobalSign is een dochteronderneming van het in Japan gevestigde GMO GlobalSign Holdings K.K. en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Verdere informatie vindt u op https://www.globalsign.com.

Contact mediarelaties
Director of Public Relations – Regio West