Leverancier van technologieoplossingen PDMS sluit partnerschap met GlobalSign voor geavanceerde elektronische handtekeningen

07 June 2022

Toonaangevende certificeringsinstantie stelt klanten van PDMS in het scheepsregister en internationale regelgevende instanties in staat om documenten, handtekeningen en de identiteit van organisaties te valideren

BOSTON, Mass. en Londen, 7 juni 2022  -- GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl),), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale ondertekening, identiteiten en beveiliging voor het IoT, kondigde vandaag een technologiepartnerschap met PDMS aan. PDMS, een toonaangevend bedrijf op het gebied van software engineering, gebruikt de geavanceerde digitale ondertekeningsoplossing van GlobalSign om zijn klanten in het scheepsregister en internationale regelgevende instanties gemoedsrust te bieden over de authenticiteit en geldigheid van documenten, hun handtekeningen en de identiteit van de organisatie. Met de Digital Signing Service (DSS) van GlobalSign kan PDMS uitgebreide digitale certificaten uitgeven via zijn populaire MARIS-platform, een van de beste technologische oplossingen ter wereld voor internationale scheepsregisters. Daardoor kunnen papieren certificaten, die vroeger per koerier de wereld rondgingen, nu in enkele minuten digitaal worden afgeleverd bij een toezichthouder, aan boord van een schip of bij een zeevarende

Met meer dan 200.000 zeevarenden in beheer en 100 miljoen brutoscheepstonnage geregistreerd op het MARIS-platform, is end-to-end beveiliging een prioriteit voor klanten. Nu er grote hoeveelheden digitale informatie worden beheerd, is een gelaagde beveiligingsaanpak een must volgens PDMS. Dit omvat de mogelijkheid om digitale documenten veilig, gemakkelijk en doeltreffend te ondertekenen in de verschillende stadia van de operationele workflow van een register.

“Met DSS kan PDMS nu klanten van de scheepsregisters helpen om via MARIS uitgebreide digitale certificaten uit te geven. De oplossing die GlobalSign samen met ons heeft ontwikkeld, is revolutionair”, zei Bruce McGregor, Directeur, PDMS. “Het geeft onze gebruikers gemoedsrust over de authenticiteit en geldigheid van documenten, hun handtekeningen en de identiteit van organisaties.”

GlobalSign paste in het plaatje als wereldwijd erkende Qualified Trusted Service Provider en CA – gecombineerd met de mogelijkheid om als technische partner samen te werken. Met de innovatieve DSS van GlobalSign kunnen gebruikers digitale handtekeningen in elke toepassing implementeren met één eenvoudige REST API-integratie. Dit betekent dat alle ondersteunende cryptografische elementen in één API zitten, met weinig ontwikkeling of overhead – en geen hardware ter plaatse om te beheren. DSS van GlobalSign vermindert de latentie en de overhead die vaak gepaard gaan met zelfgemaakte oplossingen voor digitale handtekeningen.

Wanneer een document via MARIS voor digitale ondertekening wordt ingediend, wordt een algoritme van de PDF naar de ondertekenende autoriteit gestuurd. De waarde wordt gebaseerd op de volledige inhoud van het PDF-document en vervolgens digitaal ondertekend door de hashwaarde te versleutelen met de private key van de ondertekenaar, en daarna teruggestuurd in de nieuwe PDF. Wanneer het in de PDF viewer bekeken wordt, wordt de hash van het document gedecodeerd met een public key. Als de gedecodeerde waarden overeenstemmen, krijgen de gebruikers de bevestiging dat het document door de ondertekenende autoriteit ondertekend is en dat er niet mee geknoeid is.

“Ons eenvoudige, naadloze proces maakt het voor PDMS-klanten over de hele wereld mogelijk om het aantal manuren aanzienlijk te verminderen, kosten te besparen en het volste vertrouwen te hebben in hun digitale handtekeningproces”, aldus Andreas Brix van GlobalSign. “Wij zijn zeer verheugd met hen te kunnen samenwerken en een oplossing te kunnen bieden die aan hun behoeften voldoet.”

PDMS is de technologiepartner bij uitstek van enkele van 's werelds meest innovatieve organisaties – die echte problemen oplossen met krachtige software en digitale transformatiestrategieën. Een van de kernoplossingen in zijn suite is MARIS, de toonaangevende digitale oplossing voor internationale scheepsregisters. Het veilige, cloudgebaseerde en flexibele ondernemingsplatform beheert naadloos de naleving van de maritieme voorschriften en bedrijfskritische functies door de scheepsregisters.

Het totaalaanbod gaat verder dan register-, enquête- en zeevarendenfuncties en omvat ook workflowbeheer, documentopslag, productie van certificaten, fiscaal beheer en rapportage. Het systeem produceert en bewaart ook een hele reeks documenten – van keuringscertificaten tot facturen.

Over PDMS

PDMS is een bedrijf voor software engineering en digitale transformatie met kantoren op Isle of Man en in Glasgow. De afgelopen 29 jaar heeft PDMS samengewerkt met klanten in de publieke en private sector om transformerende digitale oplossingen te ontwerpen, te ontwikkelen en te ondersteunen. Deze oplossingen leveren een hele reeks bedrijfsvoordelen op, zoals zelfbediening, kostenverlaging, productiviteitsverbetering en organisatorische transformatie. De afgelopen vijftien jaar was PDMS ook de belangrijkste leverancier van digitale cloudoplossingen aan internationale scheepsregisters, om hen te helpen hun diensten online te brengen en te voldoen aan internationale verdragen en wettelijke controles. www.pdms.com

Als een van de meest diepgewortelde certificeringsinstanties ter wereld is GlobalSign de grootste leverancier van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-innovators wereldwijd hun online communicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten kunnen beheren en authenticatie en encryptie kunnen automatiseren. Zijn hoogwaardige PKI- en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het IoT. GMO GlobalSign is een dochteronderneming van het in Japan gevestigde GMO GlobalSign Holdings K.K en GMO Internet Group en heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Verdere informatie vindt u op https://www.globalsign.com/nl-nl/

Contact mediarelaties