GlobalSign wordt lid van Microsoft Intelligent Security Association om de veiligheid van mobiele authenticatie te verbeteren

26 February 2019

BOSTON, Mass., 26 februari 2019 – GMO GlobalSign (www.globalsign.nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende aanbieder van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor bedrijven, kondigde vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij de Microsoft Intelligent Security Association, een samenwerkingsinitiatief dat organisaties wereldwijd helpt beschermen tegen steeds verfijndere, snel evoluerende dreigingen. De relatie tussen GlobalSign en Microsoft Intune, een toonaangevende geïntegreerde beheeroplossing voor eindpunten, helpt bedrijfsmiddelen beschermen tegen ongeautoriseerde toegang en maakt het invoeren van gebruikersnamen en wachtwoorden overbodig om gebruikers toegang te geven tot bedrijfsmiddelen via VPN, e-mail en wifi-clients.

De beheer- en automatiseringsoplossing Public Key Infrastructure (PKI) van GlobalSign kan de ondersteuning van het Simple Certificate Enrollment Protocol (SCEP) nu integreren in Microsoft Intune om probleemloos en veilig digitale certificaten af te geven voor mobiele apparaten. De integratie met GlobalSign voegt een extra integriteitscontrole toe aan het Certificate Signing Request (CSR), die voorheen niet beschikbaar was voor IT-beheerders in ondernemingen. Dit biedt meer zekerheid dat de identiteit in het certificaat overeenkomt met de identiteit gekoppeld aan het Intune-beleid dat is vastgelegd voor het apparaat of de gebruiker. De functie kan worden gebruikt voor de uitgifte van nieuwe en verlengde certificaten, op verschillende mobiele platformen. De cloud-gebaseerde, geïntegreerde beheerservice voor eindpunten van Intune zorgt ervoor dat gebruikers van mobiele apparaten en apps voldoen aan de veiligheidseisen van hun bedrijf en beschermt bedrijfsinformatie.

Naast Intune is de Managed PKI-oplossing van GlobalSign ook geïntegreerd met Active Directory voor de automatische uitgifte van digitale certificaten voor alle gebruikers en apparaten die deel uitmaken van een domein. Zo kunnen netwerkbeheerders op een eenvoudige manier controleren tot welke bedrijfsmiddelen gebruikers en apparaten toegang krijgen.

“Deze integratie is uitstekend nieuws voor gebruikers van Microsoft Intune, omdat ze nu beschikken over authenticatiefuncties die essentieel zijn doordat het aantal BYOD- en bedrijfsapparaten blijft toenemen,” aldus Lila Kee, General Manager, Americas, GlobalSign. “Door integratie met onze Managed PKI-oplossing kunnen gebruikers van mobiele apparaten in bedrijven nu de bescherming van bedrijfsnetwerken, -gegevens en -toepassingen verbeteren. Door de grotere aandacht voor beveiliging is dit een belangrijke stap die bedrijven kunnen nemen om de mobiele gegevens van werknemers te beveiligen.”

Ryan McGee, Directeur, Microsoft Security Marketing bij Microsoft Corp zegt, “Aangezien het aantal mobiele apparaten in de bedrijfswereld blijft toenemen, moeten organisaties erop kunnen vertrouwen dat hun gevoelige informatie veilig is. We zijn verheugd dat GlobalSign met zijn expertise op het gebied van mobiele internetbeveiliging deel uitmaakt van de Microsoft Intelligent Security Association. Partners zoals GlobalSign bieden onze klanten meer mogelijkheden om op een veilige manier certificaten af te geven voor mobiele apparaten op verschillende platformen, waaronder Windows, iOS, Android en macOS.”

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelaties
E-mail: amy.krigman@globalsign.com