GlobalSign sluit zich aan bij de Connectivity Standards Alliance

29 November 2022

GlobalSign sluit zich aan bij de Connectivity Standards Alliance

De leider in IoT-apparaatidentiteiten stelt zijn expertise in publieke sleutelinfrastructuur ter beschikking van de leden.

Boston, MA, 29 november 2022 – GMO GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl/),een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale handtekeningen, identiteiten en beveiliging voor het IoT, heeft vandaag aangekondigd dat het zich heeft aangesloten bij de Connectivity Standards Alliance. Door zich bij dit initiatief aan te sluiten, stelt GlobalSign leden zoals Original Equipment Manufacturers (OEM’s) als Amazon, Apple, Google en Samsung in staat om de beveiliging van hun apparaten te verbeteren door digitale ID’s met PKI (Public Key Infrastructure) te implementeren. Deze technologie is bij uitstek geschikt voor de beveiliging van het IoT. Uiteindelijk zal dit leiden tot een veiligere IoT-omgeving, die cybercriminelen minder mogelijkheden biedt om apparaten te hacken.

Momenteel zijn er naar schatting 7,74 miljard verbonden IoT-apparaten in de wereld. Dit aantal zal naar verwachting stijgen tot 29 miljard in 2030.
Tot nu toe was er geen vereenvoudigde, wereldwijd aanvaarde norm voor het verbinden van deze apparaten. Voor de consument betekende dit meerdere en verwarrende verbindingsmethoden. De Connectivity Standards Alliance (CSA) wil deze situatie veranderen en tegelijkertijd de veiligheid van nieuwe apparaten waarborgen. Dankzij de ervaring van GlobalSign met het werken met bedrijven over de hele wereld, van verbonden deurbellen tot koffiemachines of oplossingen die worden ingezet op draadloze toegangspunten, kunnen aangesloten bedrijven profiteren van onze producten en oplossingen om een hoog beveiligingsniveau voor hun projecten met IoT-apparaten te garanderen.

“De Connectivity Standards Alliance is een kans voor het hele IoT-ecosysteem om de manier waarop consumenten smart home-apparaten installeren aanzienlijk te verbeteren.De Connectivity Standards Alliance is een wereldwijde gemeenschap van meer dan 550 technologiebedrijven die zich inzetten om open normen toe te passen op alle IoT-apparaten – ongeacht land, netwerk, merk of functie – wat leidt tot een uniforme draadloze ervaring voor iedereen, waar dan ook.

“Wij lanceerden het IoT-identiteitsplatform in 2018 tegen de achtergrond van onze decennialange ervaring met digitale PKI-certificaten. De producten en diensten van het platform zijn flexibel en schaalbaar genoeg om miljarden identiteiten voor alle soorten IoT-apparaten uit te geven en te beheren," aldus Martin Lowry, directeur IoT-producten bij GlobalSign. “Vier jaar later benutten we onze ervaring met tientallen bedrijven om samen te werken met onze collega's bij CSA met als doel om de beveiliging van IoT-apparaten voor miljoenen consumenten over de hele wereld drastisch te verbeteren.”

Het IoT-identiteitsplatform van GlobalSign biedt alles wat u nodig heeft voor het volledige beheer van de levenscyclus van apparaatidentiteiten, van ontwerp en productie tot implementatie, beheer en buitengebruikstelling. De cloudgebaseerde service biedt een hoge verwerkingscapaciteit, speciale herroepingsdiensten en meerdere integratieopties om verbinding te maken met uw ecosysteem en eindapparaten. Ga voor meer informatie naar https://www.globalsign.com/nl-nl/internet-der-dingen

Over GMO GlobalSign  GlobalSign is een toonaangevende leverancier van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen en een van de meest gevestigde certificeringsinstanties ter wereld. GlobalSign biedt ondernemingen, bedrijven, cloud service providers wereldwijd en vernieuwers in het Internet of Things de mogelijkheid om veilig online te communiceren, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten te beheren en authenticatie- en encryptieprocessen te automatiseren. Zijn geavanceerde PKI-infrastructuur en oplossingen voor identiteitsbeheer voorzien in de behoeften van de miljarden diensten, apparaten, mensen en objecten die het IoT vormen. Als dochteronderneming van het Japanse GMO GlobalSign Holdings K.K en GMO Internet Group heeft GMO GlobalSign kantoren in Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie naar https://www.globalsign.com/nl-nl/

Contact Media Relaties
Director of Public Relations - West