GlobalSign kondigt een technologisch partnerschap aan met industrieel IoT-bedrijf Xage Security

16 April 2019

BOSTON, Mass., 16 april 2019 -- GMO GlobalSign (www.globalsign.nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende aanbieder van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het Internet der Dingen (IoT), kondigde vandaag een technologisch partnerschap aan met Xage Security (www.xage.com), een marktleider in cyberbeveiliging voor het industriële Internet der Dingen (IoT). Om het industriële IoT te beveiligen, gebruikt Xage zijn unieke, met blockchain beschermde Xage Fabric om elk apparaat, elke toepassing en elke persoon te beschermen die verbinding maakt met industriële netwerken, edge-to-edge en edge-to-core. Dit partnerschap geeft Xage toegang tot het IoT Identity Platform van GlobalSign voor de registratie van certificaten, wat een uitbreiding van de registratiemogelijkheden van de gedistribueerde Security Fabric-technologie van Xage betekent.

De sterke en unieke identiteiten voorzien door de oplossingen van GlobalSign op basis van Public Key Infrastructure (PKI), ondersteunen het apparaat detectie proces van Xage, alsook de authenticatie en autorisatie van apparaten voor de registratie van apparaat naar applicatie, zonder tussenkomst van de gebruiker. De gezamenlijke oplossing biedt een geconvergeerde en schaalbare methode voor identiteitsbeheer, overeenkomstig meerdere standaarden en protocolrichtlijnen, waaronder 802.1AR, Common Industrial Protocol (CIP) en IEC 62443. Samen bieden GlobalSign en Xage een oplossing voor de unieke uitdagingen op het gebied van apparaat verificatie en encryptie op het grensvlak (edge layer) van de huidige industriële activiteiten en bieden veilige en schaalbare oplossingen die voldoen aan de huidige en toekomstige IIoT-beveiligingsbehoeften.

"Automatische, op certificaten gebaseerde, inschrijving en handhaving in de rand (edge) is een essentiële factor voor de levering van geavanceerde, verregaand geautomatiseerde industriële activiteiten tussen machines,'' aldus Roman Arutyunov, medeoprichter en vicepresident van producten, Xage Security. "Klanten hebben een handige en veilige manier nodig om via gedistribueerd beheer miljarden apparaten van meerdere partijen een identiteit toe te wijzen en vast te leggen."

“De missie van Xage om industriële activiteiten te beveiligen sluit aan bij de IoT-filosofie van GlobalSign om systemen en diensten aan de edge te beveiligen,” zegt Nisarg Desai, Directeur Product Management, IoT, GlobalSign. “De combinatie van Xage's in-field gedistribueerde beveiligingsstructuur met PKI-gebaseerde certificaatlevering is een opmerkelijke stap voorwaarts en is een nieuwe stap in de IIoT-beveiligingspraktijk. Nauw samenwerken met innovatoren in de sector zoals Xage is een logische keuze.”

Over het IoT Identity Platform van GlobalSign

GlobalSigns geavanceerde IoT Identity Platform is flexibel en schaalbaar genoeg voor de uitgifte en het beheer van miljarden identiteiten voor alle soorten IoT-apparaten. De PKI als kernmechanisme maakt het IoT Identity Platform geschikt voor de diverse beveiligingstoepassingen van het IoT in alle sectoren, waaronder productie, landbouw, slim elektriciteitsnet, betalingen, IoT-gateways, gezondheidszorg, andere industriële ecosystemen en nog veel meer. Het platform ondersteunt de volledige levenscyclus van apparaat identiteiten, van de initiële certificaatinrichting (zowel nieuwe als bestaande implementaties) en levenscyclusbeheer tot het stopzetten, het uit bedrijf nemen of de eigendomsoverdracht. Door elk apparaat of eindpunt een unieke identiteit te geven, kunnen deze geverifieerd worden wanneer ze online gaan en tijdens hun levenscyclus hun integriteit bewijzen en veilig communiceren met andere apparaten, services en gebruikers.

Over Xage Security
De Xage Security Fabric is de universele beveiligingsoplossing voor moderne industriële activiteiten en creëert een essentiële vertrouwensbasis voor elke interactie, of het nu gaat om mens-tot-machine, machine-tot-machine of edge-tot-cloud. De Fabric beschermt alle apparatuur, van nieuwe IoT-apparaten tot kwetsbare verouderde systemen, en levert identiteitsbeheer, single sign-on, en toegangscontrole met handhaving ter plaatse voor alle industriële activiteiten. Xage Security is de eerste en enige met blockchain beschermde beveiligingsoplossing voor fraudebestendige, niet-intrusieve bescherming en ondersteunt een efficiënte werking en innovatie in alle sectoren. Klanten van Xage Security zijn leiders op het gebied van productie, energie, nutsbedrijven en transport.

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Media Contact Xage Security:
LaunchSquad voor Xage
Telefoon: 415-625-8555