GlobalSign introduceert veilige end-to-end ondertekening van documenten op basis van PKI

27 April 2021

GMOSign, ondersteund door de Digital Signing Service van GlobalSign, is ideaal voor bedrijven die veilige ondertekeningsworkflows nodig hebben tegen een concurrerende prijs met eenvoudige implementatie

BOSTON, Mass.,- 27 april 2021 -  GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale ondertekening, identiteit en beveiliging voor het IoT, kondigde vandaag een nieuwe end-to-end workflowoplossing aan die beschikbaar is in Noord- en Zuid-Amerika en Europa, GMO Sign. GMO Sign is een cloudgebaseerde workflowoplossing voor het ondertekenen van documenten die zorgvuldig is ontworpen om veilige, vereenvoudigde end-to-end ondertekening, beheer, goedkeuringsworkflows en opslag van documenten mogelijk te maken – en dat alles tegen een concurrerende prijs. Gebruikers in elke organisatie kunnen zowel elektronische als digitale handtekeningen gebruiken via de Digital Signing Service (DSS) van GlobalSign om documenten te ondertekenen via een veilig, gebruiksvriendelijk platform. DSS is een van 's werelds toonaangevende services voor ondertekening op afstand en stelt GMO Sign in staat om een groot aantal handtekeningen toe te passen op uw unieke documentworkflow, zonder dat integratie nodig is.

Het GMO Sign – ondertekeningsplatform biedt een eenvoudigere manier om intern en extern documenten elektronisch en veilig uit te wisselen en te binden tussen meerdere partijen. Het biedt zowel elektronische als Adobe Approved Trust List (AATL) digitale handtekeningen in één interface, evenals aanpasbare ondertekeningsworkflows, afhankelijk van interne of externe gebruikssituaties. GMO Sign stelt gebruikers in staat details aan documenten toe te voegen, zoals verlengingsdata en opzegtermijnen, wat leidt tot een sterk verbeterd recordbeheer. De oplossing voor ondertekeningsworkflows maakt het ook mogelijk om in verschillende landen en industrieën te voldoen aan nieuwe regelgeving die de voorkeur geeft aan handtekeningen op basis van PKI, zoals de eIDAS-regelgeving in Europa voor basishandtekeningen en geavanceerde handtekeningen.

Met de onthulling van deze nieuwe oplossing wordt GlobalSign een van de weinige CA's ter wereld die een cloudgebaseerde oplossing voor documentworkflows biedt die wordt ondersteund door de kracht van Public Key Infrastructure (PKI), waardoor de noodzaak van lokaal tokenbeheer en alle problemen die daarmee gepaard gaan, wegvallen.

“Het is voor ons een belangrijke ontwikkeling om via één platform een end-to-end oplossing te kunnen aanbieden. Wij bieden al jaren oplossingen voor digitale handtekeningen op basis van PKI en nu een oplossing bieden die ook nog eens workflowmogelijkheden heeft, is absoluut een doorbraak”, aldus Mohit Kumar, Senior Product Manager bij GlobalSign. “We streefden naar een aanbod dat gebruikers een zeer gemakkelijke, betaalbare manier biedt om een workflowoplossing voor het ondertekenen van documenten te krijgen die niet alleen elektronische en digitale handtekeningen biedt waarmee ze binnen een paar dagen aan de slag kunnen, maar waarmee ze ook de levenscyclus van ondertekende documenten binnen dezelfde toepassing kunnen beheren. De introductie van GMO Sign is de verwezenlijking van deze inspanning.”

De belangrijkste kenmerken van GMO Sign zijn:

• Elektronische handtekeningen, digitale AATL-handtekeningen en eIDAS-conforme geavanceerde elektronische handtekeningen in één gebruikersinterface, zonder dat integratie of ontwikkeling nodig is
  • Volledig beheerde sleutels die resulteren in een krachtige, maar transparante cryptografische identiteitsbinding
  • Naadloze, cloudgebaseerde digitale ondertekening zonder hardware of PKI-expertise
  • Aanpasbare handtekeningen en workflows voor maximale interne en externe goedkeuring van documenten en uitvoering van handtekeningen
  • Herbruikbare document- en ondertekeningsworkflowtemplate voor toekomstig gebruik
  • Bulkverzending voor een veilige universele ondertekeningservaring om individuele ondertekeningsvereisten te vervullen, wat tijd bespaart
  • Beheer van gebruikersgroepen en maptoegang om ervoor te zorgen dat documenten veilig zijn en in de juiste handen vallen
  • Eenvoudige interface voor contract- en documentbeheer
  • Archivering van documenten, waardoor gebruikers een beter zicht krijgen op de geschiedenis van documenten
  • Tijdstempels en langetermijnvalidatie

Volgens Gartner-analisten Tricia Phillips en Brian Lowans in hun rapport ‘Market Guide for Electronic Signature’ van 22 december 2020: “De acceptatie van elektronische handtekeningen is versneld in de context van werken op afstand en digitale transformatie, waarbij bedrijfsprocesvereisten de keuze van oplossingen stimuleren. Leiders op het gebied van beveiliging en risicobeheer moeten samenwerken met bedrijfsleiders om aan de behoeften op het gebied van beveiliging, compliance, juridische zaken en zaken te voldoen."

In het rapport stond ook: "Door de dramatische wereldwijde toename van werken op afstand is de behoefte aan voor het bedrijfsleven toegankelijke elektronische handtekeningen voor een verscheidenheid aan gebruiksscenario's, zowel intern als extern (klant, partner of leverancier), toegenomen."

Kumar voegt eraan toe: “Het mooie van GMO Sign is dat gebruikers zowel elektronische als digitale AATL-handtekeningen in één platform kunnen krijgen. Hierdoor kan de eindgebruiker potentiële problemen vermijden die het beheer van complexe integraties met zich meebrengt.”

De prijzen voor GMO Sign beginnen bij $1 per handtekening, met oplopende prijskortingen op basis van volume. Er zijn geen afzonderlijke gebruikerskosten van toepassing. Ga voor meer informatie naar GMO Sign

GlobalSign is de grootste aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun online communicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen. GMO GlobalSign, een dochteronderneming van in Japan gevestigd GMO GlobalSign Holdings K.K en GMO Internet Group, heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië.
Bezoek  https://www.globalsign.com/nl-nl voor meer informatie

Media Relaties Contact

GlobalSign