GlobalSign en DocuSign kondigen technologisch partnerschap aan

07 April 2020

GlobalSign en DocuSign kondigen technologisch partnerschap aan

GlobalSign sluit zich aan bij DocuSigns partner-ecosysteem Agreement Cloud om wereldwijd betrouwbare digitale identiteiten te leveren

Leuven, 7 april 2020 -- GMO GlobalSign (www.globalsign.nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het Internet of Things (IoT), heeft vandaag aangekondigd dat het zich heeft aangesloten bij het partner-ecosysteem DocuSign Agreement Cloud. Het partnerschap verbreedt het partner-ecosysteem van DocuSign en biedt ondernemingen extra mogelijkheden om hun bedrijf digitaal te transformeren. Dit omvat het uitbreiden van hun marktbereik, schaalbaarheid, het verminderen van risico's en het voldoen aan wettelijke eisen.

“Bedrijven gebruiken DocuSign voor bedrijfskritische front- en backofficeprocessen zoals het openen van een rekening, het bepalen van beleid en het verplaatsen van geld,” zegt Ryan Cox, Vice President, Global Partner Solutions, DocuSign. Binnen deze belangrijke transacties is een sterke bevestiging van de identiteit van de ondertekenaar van het grootste belang. Door samen te werken met GlobalSign kunnen we onze identiteitsdekking voor ondertekenaars in nieuwe markten over de hele wereld uitbreiden.”

Cloudgebaseerde services van zowel GlobalSign als DocuSign stellen ondernemingen verder in staat om gebruik te maken van de integratie van GlobalSigns ’s Digital Signing Service (DSS)in het ecosysteem van DocuSign Trust Service Provider, wat resulteert in een naadloze, complete cloudgebaseerde service die een echte end-to-end ondertekeningservaring biedt die barrières zoals kosten, hardwareonderhoud en interne expertise verlaagt. Als DocuSign Trust Service Provider (TSP) kunnen gebruikers eenvoudig vertrouwde handtekeningen van GlobalSign toepassen via de DocuSign Agreement Cloud – de suite van meer dan een dozijn applicaties en meer dan 350 integraties die de manier waarop bedrijven de overeenkomsten die fundamenteel zijn voor hun bedrijf voorbereiden, ondertekenen, opvolgen en beheren digitaal transformeert.

Er is een belangrijke wereldwijde impuls voor digitale handtekeningen op basis van Public Key Infrastructure (PKI), voornamelijk als gevolg van een overvloed aan digitaliseringsinitiatieven van de overheid in Latijns-Amerika, Europa en Japan, maar ook in de meer traditionele markten. De DSS-DocuSign-oplossing is perfect geschikt om ondernemingen te laten profiteren van deze mogelijkheden en te laten voldoen aan de wettelijke eisen.

GlobalSigns cloudgebaseerde Digital Signing Service is een volledig beheerde oplossing voor ondertekening op afstand die voor het eerst werd gelanceerd in juni 2017. Met DSS kunnen bedrijven profiteren van duurzame, betrouwbare digitale handtekeningen die voldoen aan eIDAS – validatie van de identiteit van de ondertekenaar, integriteit van de inhoud, betrouwbare tijdstempels, onweerlegbaarheid – zonder dat ze fysieke hardware hoeven te beheren of aangepaste integraties hoeven te maken. Bovendien hoeven klanten geen PKI of cryptografische expertise in huis te hebben en hoeven ze niet te investeren in hardware en deze ook niet te beheren.

“GlobalSign is zeer verheugd om zo nauw samen te werken met DocuSign om zijn toch al aanzienlijke identiteitscapaciteiten uit te breiden,” aldus Lila Kee, General Manager, Americas, GlobalSign. “Gezien de wijdverspreide adoptie van DSS – wat blijkt uit de recente overschrijding van de 10 miljoen handtekeningen die tot nu toe zijn toegepast – zijn we bijzonder verheugd om de dienst uit te breiden naar gebruikers van DocuSign.”

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelatie

GlobalSign