GlobalSign Digital Signing Service is nu beschikbaar op het nieuwe PKI ‘Atlas’-platform

17 September 2020

De toonaangevende digitale ondertekeningsoplossing biedt IT-beheerders uitgebreide gebruiks-, automatiserings- en toegangsmogelijkheden

Leuven, 17 september 2020 -- GMO GlobalSign (https://www.globalsign.nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het internet der dingen (IoT), heeft vandaag aangekondigd dat zijn Digital Signing Service (DSS) nu beschikbaar is op het onlangs voorgestelde, geautomatiseerde platform voor Public Key Infrastructure (PKI) van GlobalSign, Atlas. DSS binnen Atlas is nu al de toonaangevende oplossing voor digitale ondertekening in de industrie en biedt uitgebreide automatisering, levenscyclusbeheer en toegangsmogelijkheden voor IT-beheerders binnen de onderneming, evenals een verbeterde gebruikersinterface. Dit is meer dan ooit nodig, gezien de enorme toename van de omstandigheden in externe kantoren waar elektronische documenten via onveilige netwerken worden verzonden.

In combinatie met de kracht van Atlas krijgen DSS-klanten een gestroomlijnd aankoopproces, waardoor ze hun aankopen kunnen afstemmen op hun gebruik en tegelijkertijd onderbrekingen in de dienstverlening kunnen voorkomen. Atlas, dat in mei werd aangekondigd, is de volgende generatie cloudsysteem voor certificaatbeheer van GlobalSign, met een hoge beschikbaarheid en hoge snelheid. Hiermee kunnen bedrijven enorme hoeveelheden certificaten uitgeven, ideaal voor de meest innovatieve en snelst groeiende organisaties van vandaag de dag.

“DSS was al de meest krachtige, wijdverbreide ondertekeningsoplossing in de industrie – en nu is het gewoon een stuk beter geworden. Het is al zeer populair bij onze klanten, wat blijkt uit het feit dat we in de eerste zes maanden van 2020 bijna negen miljoen handtekeningen hebben uitgegeven,” aldus Lila Kee, General Manager, Americas, GlobalSign. “We zijn vooral enthousiast over het feit dat we klanten in de bestuurdersstoel zetten, zodat ze gemakkelijk een groot aantal handtekeningen kunnen kopen, wat in de hedendaagse bedrijfsomgeving noodzakelijk is. Omdat er vanwege Covid-19 zoveel werknemers op afstand werken, zijn we er trots op dat we een oplossing kunnen bieden die de digitale transformatie zal helpen versnellen en de bedrijfsactiviteiten soepel zal laten verlopen.”

Met DSS op Atlas kunnen klanten:

• tot miljoenen handtekeningen bestellen;
  • API-referenties aanmaken;
  • extra pakketten kopen;
  • het verbruik controleren;
  • de voortgang van validatie bekijken;
  • de toegangsreferenties voor certificaten beheren; en
  • toegang krijgen tot een Resource Hub met alle documenten die vereist zijn voor het ontwikkelings- en besluitvormingsproces, inclusief handleidingen voor de integratie met AdobeSign, DocuSign en andere veelgebruikte platforms voor elektronische handtekeningen.

Zoals altijd beschikken DSS-klanten over alles wat ze nodig hebben om een goed geformatteerde, op de cloud gebaseerde digitale handtekening te produceren die nog jaren wordt gevalideerd. Dit omvat de validatie van de identiteit van de ondertekenaar, de integriteit van de inhoud en onweerlegbaarheid. Het is niet nodig om fysieke hardware te beheren.

Kee voegt hieraan toe: “Wat DSS ook uniek maakt, zijn de naadloze integraties van GlobalSign met zowel DocuSign als AdobeSign. Alle mogelijkheden die we hebben ontwikkeld, laten zien hoe krachtig en gebruiksvriendelijk DSS is. We zijn erg blij met wat we hier hebben bereikt en we geloven dat onze klanten veel baat zullen hebben bij alle inspanningen die we in dit product hebben gestoken.”

Meer informatie over de Digital Signing Service van GlobalSign vindt u op https://www.globalsign.com/nl-nl/digitale-handtekeningen#DSS

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelatie

GlobalSign