GlobalSign nu gecertificeerd voor vier ISO-normen

10 January 2023

De enige toonaangevende certificeringsinstantie ter wereld die dit heeft bereikt

Boston, MA, 10 Januari 2023 -- GMO GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl/), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale handtekeningen, identiteiten en beveiliging voor het IoT, heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf verschillende nieuwe ISO-certificeringen heeft behaald. Deze certificeringen bieden onze klanten de garantie dat GlobalSign de beste beveiligingsmethoden van de informatietechnologiesector heeft geïmplementeerd. GlobalSign is de enige CA ter wereld die dit niveau van ISO-certificering heeft bereikt.

GlobalSign heeft nu ISO 27701:2019 voor Privacy Information Management System (PIMS) en ISO 27017:2015 voor Cloud Security behaald.

ISO 27701 : 2019 helpt bij het bieden van een standaard voor controles op de privacy van gegevens, waarmee GlobalSign, in combinatie met een Information Security Management System (ISMS), een effectief beheer van privacygegevens kan aantonen. ​​​​​​​

ISO 27017 : 2015 is een cloudbeveiligingsnorm die een internationaal gestandaardiseerd kader mogelijk maakt om het risico op gegevensinbreuken te helpen verminderen en het vertrouwen van de klant op te bouwen door te laten zien dat GlobalSign zich inzet voor informatiebeveiliging. De norm biedt ook deskundige begeleiding aan onze klanten die gebruik maken van onze clouddiensten. Met deze nieuwe certificeringen kunnen huidige en toekomstige klanten erop vertrouwen dat de producten, oplossingen en diensten van GlobalSign veilig, betrouwbaar en vertrouwd zijn. De ISO-normen voor alles van verkeersveiligheid en veiligheid van speelgoed tot veilige medische verpakkingen verminderen productfouten en helpen de wereld veiliger te maken. ​​​​​​​

“Het feit dat GlobalSign deze vier gerenommeerde ISO-certificeringen heeft behaald, toont aan dat we bereid zijn te doen wat nodig is om kwaliteitsresultaten te garanderen. Deze ISO-certificeringen hebben de geloofwaardigheid van GlobalSign bij bestaande klanten over de hele wereld al vergroot en onze relaties met hen verstevigd”, aldus Arvid Vermote, Chief Information Security Officer bij GlobalSign.

Vermote voegt hieraan toe: “De uitgebreide lijst van ISO-certificeringen van GlobalSign toont op adequate wijze onze toewijding aan het implementeren van best practices voor onze toekomstige klanten.”

GlobalSign behaalde in oktober 2019 eerst certificeringen voor ISO 27001 (Information Security Management) en ISO 22301 (Business Continuity Management), waardoor het een van de eerste CA's ter wereld is die deze certificeringen behaalt.

Als een van de meest diepgewortelde certificeringsinstanties ter wereld is GlobalSign de grootste leverancier van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-innovators wereldwijd hun online communicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten kunnen beheren en authenticatie en encryptie kunnen automatiseren. Zijn hoogwaardige PKI- en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het IoT. GMO GlobalSign is een dochteronderneming van het in Japan gevestigde GMO GlobalSign Holdings K.K en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Verdere informatie vindt u op https://www.globalsign.com/nl-nl/

Contact mediarelaties
Melanie Faller