GlobalSign voltooit de integratie tussen zijn geautomatiseerde PKI-platform en HashiCorp

09 November 2021

Boston, 9 November 2021 – GMO GlobalSign (https://www.globalsign.com/nl-nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende leverancier van oplossingen voor digitale ondertekening, identiteiten en beveiliging voor het IoT, kondigde vandaag een partnerschap aan met HashiCorp. Als onderdeel van het partnerschap hebben DevOps-gebruikers van  HashiCorp Vault nu toegang tot het PKI-platform (Public Key Infrastructure) van GlobalSign Atlas via de Atlas Vault plug-in. Eenmaal in de Atlas-omgeving kunnen gebruikers van HashiCorp Vault op veilige wijze diverse certificaten aanvragen.

HashiCorp Vault is een op identiteit gebaseerde beveiligingsoplossing die gebruikmaakt van vertrouwde identiteitsbronnen om geheimen en toepassingsgegevens veilig te stellen. Een geheim is alles waartoe u de toegang streng wilt controleren, zoals API-sleutels, wachtwoorden of certificaten. Via Vault kunnen gebruikers X.509-certificaten aanvragen bij een geconfigureerde back-end provider via de nieuw ontwikkelde GlobalSign plug-in.

"We zijn verheugd samen te werken met GlobalSign aan deze nieuwe HashiCorp Vault-integratie, die DevOps-professionals een oplossing biedt voor de inschrijving, uitgifte, notering en intrekking van een grote verscheidenheid aan certificaten die zijn uitgegeven door het Atlas Platform", aldus Asvin Ramesh, Sr. Director, Technology Alliances, HashiCorp.

Atlas is de geavanceerde, supersnelle engine voor het beheer van cloudcertificaten van GlobalSign. Met de integratie in Atlas beschikken ontwikkelaars die HashiCorp Vault gebruiken nu over de volgende mogelijkheden:

• Een Atlas-plug-in inschakelen en configureren in Vault
  • Een certificaat afgeven van Atlas voor een JSON payload
  • Een certificaat afgeven van Atlas voor een verstrekt CSR
  • Een certificaat intrekken dat is afgegeven via de Atlas Hashicorp Vault Module
  • Een overzicht van certificaten die via de Atlas Hashicorp Vault Module zijn uitgegeven

diagram_Hashicorp Vault How it Works.png

“We zijn erg blij dat we HashiCorp Vault kunnen integreren met Atlas. Dit maakt het voor DevOps-teams gemakkelijk om certificaten aan te vragen bij Vault en CSR's aan te maken, die vervolgens naar Atlas kunnen worden gestuurd voor validatie en afhandeling van certificaataanvragen”, aldus Siddharth Prasad, Product Manager bij GlobalSign. “Deze nieuwe mogelijkheid biedt technische professionals die verantwoordelijk zijn voor DevSecOps een op API’s gebaseerde tool voor het beheer van gevoelige informatie met de mogelijkheid om dynamisch geheimen te genereren, te openen, te beheren en op te slaan zonder de gevoelige informatie in code, configuratie of build scripts in te bouwen. DevOps-professionals zullen beter zijn toegerust om machine-identiteiten te behandelen met de autonomie en snelheid waar de industrie om vraagt, zonder de geautomatiseerde DevOps-workflows te verstoren, aangezien HashiCorp Vault is geïntegreerd met meerdere tools in de hele CI/CD-toolchain.”

De PKI van GlobalSign voor DevOps is een volwaardig PKI-as-a-Service-aanbod dat is gebaseerd op onze door WebTrust geauditeerde, fouttolerante, betrouwbare CA-infrastructuur. Door uw PKI aan GlobalSign uit te besteden, kunnen ontwikkelaars zich tot één bron wenden voor alle certificaatbehoeften, zodat zij zich op hun kerncompetenties kunnen richten. Meer informatie over de oplossingen van GlobalSign voor DevOps, vindt u op  https://www.globalsign.com/nl-nl/pki-voor-devops.

Als een van de meest diepgewortelde certificeringsinstanties ter wereld is GlobalSign de grootste leverancier van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-innovators wereldwijd hun online communicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten kunnen beheren en authenticatie en encryptie kunnen automatiseren. Zijn hoogwaardige PKI- en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het IoT. GMO GlobalSign is een dochteronderneming van het in Japan gevestigde GMO GlobalSign Holdings K.K en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.com.

Media Relaties Contact:
Director of Public Relations - West