GlobalSign sluit 2019 af met 10 miljoen digitale handtekeningen in gebruik wereldwijd

10 December 2019

BOSTON (Verenigde Staten), 10 december 2019 –GMO GlobalSign (www.globalsign.nl), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende aanbieder van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het Internet der Dingen (IoT), kondigde vandaag de grootste successen van het bedrijf in 2019 aan. Het jaar werd vooral gekenmerkt door een uitzonderlijke sterke toename van het aantal klanten dat digitale handtekeningen gebruikt. Tot nu toe werden er 10 miljoen handtekeningen gebruikt via de GlobalSign’s Digital Signing Service (DSS) van GlobalSign. Dat is bijna een verviervoudiging ten opzichte van 2018, met iets meer dan 2,4 miljoen handtekeningen. Bedrijven vertrouwen op digitale ondertekening met handtekeningen van GlobalSign om te voldoen aan de industriële normen en regelgeving, fraude te verminderen en om tijd en geld te besparen in vergelijking met de snelle afname van handtekeningen in inkt en vertrouwde timestamping.

Naast de groei van de Digital Signing Service van GlobalSign, waren de andere mijlpalen van het bedrijf in 2019:

Internet der dingen (IoT): De IoT Solutions Group van GlobalSign had opnieuw een sterk jaar. In 2019 lanceerde het bedrijf het enige IoT Developer Program en Portal in de CA-industrie; het LXI Consortium koos GlobalSign als aanbieder van apparaatidentiteiten om alle LXI-conforme apparaten te beveiligen; er werd een succesvol partnerschap aangekondigd met het Taiwanese Big Good Intelligent Systems, waardoor bedrijven zoals Realtek Semiconductor direct en fysiek digitale certificaten kunnen schrijven in de IC-chips van halfgeleiders; en het team kondigde een partnerschap met industrieel IoT-bedrijf Xage Security aan, dat gebruikmaakt van GlobalSigns IoT Identity Platform voor certificaatregistratie. Nieuwe klanten begonnen het IoT Identity Platform te gebruiken in segmenten zoals telecommunicatie, de gezondheidszorg en consumentenproducten. GlobalSign voegde ook een Hosted OCSP-service toe die commerciële mogelijkheden toevoegt aan de interne PKI’s, zodat het beheer en de intrekking van certificaten in realtime kan worden uitgevoerd.

Integraties: In 2019 werden belangrijke technologische integraties met Microsoft en Venafi aangekondigd. Met Venafi – dat al samenwerkte met GlobalSign – werd het technologische partnerschap uitgebreid Deze integratie biedt een oplossing voor problemen met DevOps-certificaten en Venafi Cloud is nu volledig geïntegreerd met GlobalSign. GlobalSign kondigde ook een integratie met Microsoft Intune aan. Het bedrijf werd lid van de Microsoft Intelligent Security Association om bedrijfsmiddelen te helpen beschermen tegen ongeautoriseerde toegang en tegelijk de invoer van gebruikersnamen en wachtwoorden overbodig te maken aangezien zakelijke gebruikers via VPN, e-mail en wificlients toegang krijgen tot bedrijfsmiddelen.

S/MIME/phishing-beveiliging: In 2019 sloot GlobalSign meerdere overeenkomsten met grote ondernemingen af om de bedrijven beter te kunnen beschermen tegen phishingaanvallen, vooral bij gebruik van Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions (S/MIME). S/MIME wordt gebruikt voor het versleutelen van interne communicatie zoals e-mail. Met het wijdverspreide probleem van phishing en andere veiligheidskwesties verbeteren de S/MIME-certificaten van GlobalSign de beveiliging van bedrijven aanzienlijk, waardoor het risico op een aanval daalt.

PKI-onderzoek: Bijna 750 mensen namen in 2019 deel aan een onderzoek van GlobalSign over het gebruik van Public Key Infrastructure in de onderneming. Uit de resultaten bleek dat 74% vertrouwt op SSL- en TLS-certificaten, en ook dat 75% van de deelnemers van plan is het komende jaar digitale handtekeningen te implementeren. Een overzicht van de resultaten en een infografiek vindt u in onze blogpost.

“Het was een jaar met een aantal interessante nieuwe ontwikkelingen voor GlobalSign,” aldus Lila Kee, General Manager of Americas and Chief Product Officer voor GlobalSign. “We zijn bijzonder trots op de groei van het IoT en de vele bijbehorende toepassingen. Voor DSS hebben we de 10 miljoen overschreden, een zeer interessante mijlpaal voor ons. We zijn erg enthousiast over de groei van dit product en andere producten en we verwachten een verdere uitbreiding in het komende jaar, met inbegrip van nieuwe partnerschappen en integraties.”

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelaties
E-mail: amy.krigman@globalsign.com